Musiknostalgi.

Bernt Staf finns på Spotify! Blev så glad när jag såg att mina två favoritsånger med honom fanns också.

Bernt Staf – Familjelycka  Bernt Staf – Ute på drift.

Det här, gott folk, är nostalgi för mig. Det är helt otroligt vad vissa låtar brutalt slungar mig tillbaka till min barndom. Har under hela min uppväxt varit omringad av all slags musik, och då menar jag verkligen ALL slags musik. Allt från Bellman till Clawfinger. Det är väl också därför som musik har en så stor betydelse i mitt liv, både att lyssna på och sjunga själv. Musik sviker aldrig och passar till alla slags humör, både när man är ledsen och glad.

Jsut de här två sångerna framkallar en känsla av trygghet och värme hos mig. Är ju helt fantasikt att musik har så pass stor inverkan på mig att jag får så starka känslor av låtar som jag inte har hört på säkert 10-15 år.

Lyssnar just nu igenom fler låtar med Stafen, och det är ju bra ju! =)


Kommentarer
Postat av: Far

Jag känner mig glad över att läsa dina positva minnen av musiken i ditt liv då känner mig lite delaktig i det utbud som vi omgavs av hemma.

2011-05-26 @ 11:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0