1 maj!

Idag är det 1 maj! Så ni har väl varit ut på gator och torg och demonstrerat? Det har jag iaf! Dagen började med frukost i Vänsterpartiets lokal här i Trollhättan. Stämningen var lättsam och väldigt välkommnande för en nybliven vänsterpartist som jag. =) Tycker det är jättebra att nya medlemmar känner sig välkommna in i gemenskapen. Det är viktigt för att kunna utveckla det engagemang som man kände när man sökte sig till det parti man sympatiserar med.

Efter frukosten så bar det av till Göteborg och Vänsterpartiets lokal vid Järntorget. Även där var det en väldigt go stämning med musik och röda fanor. Sen tågade vi iväg tillsammans mot Gustav Adolfs torg där vi lyssnade på mycket bra och inspirerande tal av bla Ida Gabrielsson och partiledaren himself, Lars Ohly. Det är en väldigt mäktig känsla att gå i demonstrationståg med så mycket folk. Häftigt!

Man blev som sagt inspirerad, men också frustrerad. För när jag står där och lyssnar så kan jag bara inte förstå hur man kan dela och jobba för borgerliga värderingar. Det är för mig en gåta hur man kan ha den synen på sina medmänniskor! Hur kan man överhuvudtaget argumentera mot det som sägs i de här talen? JAG FÖRSTÅR INTE HUR MAN TÄNKER DÅ! Eller jo, det gör jag ju. Man tänker bara på sig själv och sin egen plånbok.

Nä, jag säger som vi ropade idag när vi demonstrerade: Ropen skalla, regeringen ska falla!


Lyckades på till en ganska bra bild på Lasse innan vi tågade iväg.


Ohly håller tal.



Kommentarer
Postat av: Far

Bra Jessica, upp till kamp!!

2011-05-02 @ 12:47:01
Postat av: Anonym

Bra Jessica, upp till kamp!!



Du verkar uppriktigt intresserad....

2011-05-02 @ 12:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0