Lat, glad och lite djup.

Goder afton!

Som ni kanske vet eller har räknat ut själva så har jag inte mycket att göra om dagarna. Vi kan säga att jag är "ledig". Då kan man ju tycka att jag har all tid i världen för att städa, diska, tvätta och laga mat. Och det har jag också. Men jag lyckas ändå att undvika tidigare nämnda aktiviteter. Har varit vidrigt lat och totalt omotiverad den här veckan och jag vill bara att den ska ta slut. Det är väl så att ju mindra saker man har för sig, desto jobbbigare blir minsta lilla "måste". Men å andra sidan, vad gör lite damm i hörnen om hundra år? Får helt enkelt vänta på att det berömda städrycket infinner sig.

Den 16 juli kommer att gå till historien som en glädjens dag för mig och alla invånare i Trollhättan. För då kommer den fantastiska Jenny hit! Jippi! Och hon får skjuts med mina söta föräldrar också så jag slipper oroa mig för tågförseninger. Skulle ju vara för surt om hon fastna i Herrljunga i en timme som undertecknad gjorde.... Men bäst av allt så slipper jag masa mig iväg och möta henne i Vänersborg bakis och dan. Ska bli sjukt kul att festa ihop iaf! Bir ju tredje året irad som hon kommer hit till Fallens dagar så det har blivit lite av en tradition. Och en väldigt trevlig sådan!

Tänk vad goda nyheter kan göra hela ens tillvaro mycket roligare och lättare. Allting känns inte alls lika jobbigt längre och det är lättare att tänka att det ordnar sig. Kan ju vara för att man har något att se fram emot. Men det är också vetskapen om att man har människor runt omkring sig som bryr sig och finns där oavsett vad. Den insikten kan ju till och med få den mest sura cyniker på bra humör. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0