Alldeles för djupa tankar för en tisdagkväll.

Idag drog psykologikursen igång. Är typ noll motiverad, men förhoppningsvis så kommer det väl igång så småningom. Tur att det är en sån bra lärare iaf! Har haft henne förut så jag vet att hon är bra. Det är många grupparbeten på kursen... Och det behöver jag ju inte skriva vad jag tycker om igen...

Annars vet jag inte... Det är segt nu alltså... Känns som att allt bara rullar på och jag har inte kontroll över nånting. Timmarna och dagarna bara tickar på och jag kan inte göra någonting åt saken. Obehaglig tanke om man tänker efter... Det skulle vara trevligt om man bara kunde stanna tiden ett tag så man får tid att tänka utan att livet pågår samtidigt. Livet med allt dess innhåll kan vara väldigt störande och stressande ibland.

Är så innerligt trött på alla vardagsmåsten också. Städa, diska, laga mat, tvätta. Städa, diska, laga mat, tvätta. Det tar ju aldrig slut!! Är det så här det ska vara hela livet? Seriously?! Hemska tanke!

Ja, nu blev det ett väldigt existentiellt inlägg här. Det var inte riktigt meningen. Men nu vet ni vilka tankar och funderingar som snurrar i mitt lilla huvud iaf.

*Life is a beutiful struggle.*

Kommentarer
Postat av: Wifey

Vet du, jag har hört många gånger att "man är vad man tänker". Och så är det. Jag vet att det låter klyschigt, men om man inte försöker se saker positivt så blir de inte heller det. Och att grubbla för mycket gör ingen nytta, tvärtom. Försök hitta på saker istället :)



Ibland får man bara ge sig fan på saker och ting, jag lovar att det känns förbannat skönt och stärkande efteråt. Sen tycker jag det är bra att i vissa situationer som känns stressande att stanna upp och fundera över vad som är det värsta som kan hända. Och helt plötsligt har man ett annat perspektiv än det som legat och gnagt inombords.



Hör bara av dig om du behöver stöd, skicka mejl, ring eller vad som helst! Wifey är kanske aningen rak, men har också med sig en hel del i bagaget ;-)



Kram på dig!

2011-01-19 @ 08:06:16
URL: http://rosellabeauty.wordpress.com
Postat av: Josabetth

Fast det är ju just det. Det känns inte som jag har tid att stanna upp och fundera. Minuteran och timmarna bara tickar på...

Men det kändes faktiskt bättre bara av att ha fått skriva ned mina tankar lite. För jag tycker att man ibland måste få tillåta sig själv att vara svag och "gå ned sig lite". Så länge det inte blir för mycket och för länge såklart! =)

Men tack för ditt stöd, det betyder mycket! =)

Kram!

2011-01-19 @ 18:25:57
Postat av: Wifey

Jag förstår hur du menar (tror jag ;-)) Vad jag menar är att man inte behöver fundera så mycket, det som sker det sker. Nu vet ju jag iofs inte exakt vad du funderar över och visst, ibland är faktiskt en paus välbehövlig. Och vet du, det är en styrka att visa sig svag :) Men som du säger, bara man rycker upp sig igen.



Jag/vi finns här iaf, det vet du :)



KRAAM

2011-01-19 @ 23:18:29
URL: http://rosellabeauty.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0