Prat om prat.

Igår lämnade jag in tentan, äntligen!! Så jävla skönt att vara kar med den. Så på kvällen var vi ju tvungna att fira med tentaöl(cider för min del dårå). Vi var hemma hos en kille i klassen och drack och hade trevligt. MEN som vanilgt så får jag höra följande: "Varför är du så tyst? Har du inte roligt?". 

Och jag blir så irriterad på det!! Måste käften gå i ett hela tiden för att det ska synas att man har roligt? Jag tycker fan inte det! Vissa har svårt för att ta plats i en större grupp, och jag är en sådan person.

En del diskussioner blev väldigt djupa och hetsiga. Det pratades tex om religion och hur man förhåller sig till det. Jag har massor och säga om det men jag föredrar att diskutera i en lugnare miljö med människor som lyssnar på vad man säger istället för att hela tiden föra fram sin egen åsikt.

Och andra diskussioner blev väldigt privata. Och jag är inte en sån person som kan eller vill prata för mycket om mig själv med människor jag precis lärt känna eller håller på att lära känna. 

Jag menar en tjej satt och prata om sin syster och huruvida hon var lesbisk eller inte, dricker för på tok för mycket, spyr på toan och sen somnar i fåtöljen. Jag moraliserar abslout inte om hur mycket folk dricker men det kändes för mycket och för personligt så här tidigt.

Sen kanske man avslöjar lite saker under influens av alkohol och när man leker "Jag har aldrig". Men det är en annan sak tycker jag. Man kan också välja hur mycket man vill avslöja där med.  

Vad jag vill säga är att det finns en norm som säger att man ska prata mycket och med alla på en fest, och gör man inte det så är man tråkig eller så verkar det som att man har tråkigt och folk tycker lite synd om en.  Men det är ju så att vissa av oss föredrar att observera och kolla av läget lite innan man börjar öppna sig för folk.  Och att man känner att man kan hålla käften i mer än 5 sekunder utan att världen går under!


Kommentarer
Postat av: Johan the bror

Så sant som det var sagt.

2010-10-08 @ 21:00:21
Postat av: Svanström

Introvert kanske andra menar. Men det är ju också ett val som man är i sin fulla rätt att göra.

2010-10-10 @ 16:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0