Cyniska klubben

Dag två med huvudvärk och stelhet i nacke och axlar. Spexigt... Som tur är så är ju huvudvärken inte lika illa idag som den var igår så jag kunda iaf genomföra dagens seminarium. Det var väldigt soft faktiskt för jag hamna i en bra grupp och vi satt ute i solen och diskuterade. Morgonen var väldigt trög och lite lätt ångestfylld. Men det hjälper att jag vet om att om jag väl tar mig dit så är det där seminariet inte alls så jobbigt och hemskt som jag får det till i mitt huvud. Utan det är rätt så simpelt och ibland också ganska så roligt. För jag ÄR ju faktiskt inte dum i huvudet! Men det är lätt att glömma bort det ibland....

På eftermiddagen så kom en kille som heter Jimmy och föreläste för oss om sitt liv. Han har tidigare levt ett kriminelllt liv fyllt med alkohol-och drogberoende. Idag är han nykter och drogfri och är lycklig med sin tillvaro. Det var väldigt intressant att sitta och höra om hans livsresa och det väcktes en del tänkvärda tankar i huvudet. Om vad kan jag inte riktigt formulera just nu, jag har ju inte tänkt klart än.

För övrigt så känner jag mig ovanligt cynisk för den här tiden på året. När det är varmt som satan och sol så fååår man ju bara inte vara cynisk och på dåligt humör. Det är förbjudet! Nä, man ska skriva något om det varma vädret på din Facebookstatus i stil med "Åhhh, va skööönt med sooool!! :D:D:D" och sen runda av hurtigheten med en äckligt lång promenad som man absolut måste skriva om i sin NÄSTA Facebookstatus. Och det klart, hur skulle jag någonsin klara av min dag utan att få reda på EXAKT var och under hur lång tid denna promenad ägde rum? Det skulle ju bara inte gååååå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0