Currykyckling och Alanis

Jorå satte... Här sitter jag och skriver blogginlägg med mina fnasknaglar. Det är när hälften av nagellacket är bortskavt, för dom som inte visste det. Är för lat för att tvätta bort nagellacket helt för övrigt. Så var det med deeet...

Idag tog jag en liten söndagpromenad ned på stan, fast det är lördag. Så crazy kände jag mig! Gick iaf för att handla lite mat och näsknark. Börjar tycka att det är lite olustigt att gå till Apoteket. Jag får för mig att kassörskan börjar känna igen mig. " Jaha, där kommer hon igen som springer här och köper nässspray en gång i kvarten". Och så känner jag hur hon dömer mig. Usch! Får kanske börja gå till ett annat Apotek som den missbrukare jag är.

Idag tänkte jag att jag skulle testa ett till recept i min braiga kokbok. Det blev kyckling med curry och äpplen. Men jag vet inte jag....det smaka curry liksom. Dom där äpplena vet jag inte om det tillförde så mycket. Jag betygsätter varje recept som jag provat med följande symboler: =) Jättegott!  =l Helt okej. =( Oätbart. Och dagens rätt var ju inte äcklig men heller ingen livsomvälvande kulinarisk upplevelse, därför får den en =l.

Första lördagen på typ en månad som jag bara är ensam hemma och tar det lugnt. Känner mig lite rastlös faktiskt. Vet inte riktigt var jag ska ta vägen, varken fysiskt eller emotionellt. Mina tankar har ju en tendens att börja fråga sig livets stora frågor så här en lördagnatt. Men jag orkar faktiskt inte gräva ned mig i det just nu så kag försöker hålla det på en så ytlig nivå som det går. Heminredning, kläder, vad det är på tv osv osv.... Funkar ganska bra! Hittills...

Dagens soundtrack: Alanis Morissette – Jagged Little Pill  Jävligt bra skiva som jag blir lite nostalgisk av. =) Är helt sjukt vad texterna sitter fast det typ va 10 år sen jag lyssna på den senast.  *I got my haaand in my pocket and the other oooone is giving a peacesign.*  Stackars grannar... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0