Kulturlördag.

Bra musikdag idag! Har upptäckt ett nytt band, The Gaslight Anthem.




Skitbra band! Jag gillar verkligen sångaren Brian Fallons röst och sen skadar det ju inte att han är snygg som få också. ;) Älskar verkligen att hitta nya bra musik som håller flera skivor igenom. Det här är bästa låten hittills: The Gaslight Anthem – The '59 Sound
Och här är ett klipp på när dom gör låten med självaste Bruce Springsteen. Låten blev ju inte sämre direkt... =)
http://www.youtube.com/watch?v=Ul0XCTeJx_o Klicka och njut! Speciellt du pappa Bo jag tror du skulle gilla det här. =)


Ingen Melodifestival blev det ikväll heller. Och tur var väl det efter det man har hört om det. Var tydligen ingen höjdare. Bara tanken på Chrille Sjögren som sjunger "Life on mars" ger mig utslag. Som kliar nåt så jävulskt. 

Nä, jag tittade på Klungans föreställning "Det är vi som är hemgiften" istället. Det var bra, kanske lite ojämnt dock. Men det som var roligt var å andra sidan väldigt roligt. "Dra åt helvete vad han tvålade till mig!" HAHAHA!!


Är lite trött på musiken som ajg har i min Mp3-spelare, men jag måste lyssna på nånting när jag går och handlar. Så idag blev det P3 och Humorhimlen. Det var väldigt roligt! Speciellt en gammal sketch med Hasse å Tage som jag skrattade högt åt några gånger. Mötande människor tittade lite konstigt på mig... Men va fan, det får man bjussa på! :D





Kommentarer
Postat av: Far

Bra tips Jessica, kanonbra låt och med Bruce med

på scen.. ja häftigt.

2011-02-13 @ 22:02:43
Postat av: Josabetth

Ja, jag kände på mig att det var musik i din smak.

2011-02-14 @ 00:04:35
Postat av: Bea

"Jag har inte spolat på sju år!"

2011-02-14 @ 06:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0