Should I stay or should I go?

Då var man tillbaka i samma funderingar och beslutsångest som man var i våras. Stanna eller flytta hem? Det är den stora frågan.

Har på senare tid haft en hemlängtan som jag inte har haft förut. Eller det har jag väl haft, men den har inte hållt i sig så här länge. Jag har ju större delen av min familj i Enköping. Och det skulle vara trevligt att ha dom nära. Att kunna åka hem till mamma och pappa eller någon utav brorsorna utan att det tar fyra timmar med tåg. Skulle vara trevligt om det kanske tog 10 min med bil istället... =)

Sen finns det ju en anledning till att flytta hem som väger väldigt tungt. Nämligen min bästa vän i hela vida världen, Jenny. Och hennes två söner också naturligtvis. =) Jenny och jag har varit vänner sen vi hamna i samma läsgrupp i tvåan på lågstadiet. Vi fick väldigt bra kontakt direkt och har varit vänner ända sen dess. Visst, det har gått lite upp och ned men nu har vi en starkare vänskap än någonsin. Så varför flyttar jag 35 mil då, undrar ni? Ja, ibland förundras jag över min idioti. Nä, men det var helt enkelt så att jag behövde en nystart i livet, om man ska ta den korta versionen. ;) Och det var en chansning måste jag säga! För jag trodde faktiskt och var rädd för att vi skulle tappa kontakten och vår vänskap. Men istället så blev vi ännu bättre och närmare vänner än innan! Och det är jag såklart jävligt glad för. Det konstiga är att vi faktistkt inte hörs så ofta. Men sen när vi väl ses så är allt precis som vanligt. Och det är väl det som kännetecknar en riktigt bra och nära vän. Och för att komma till saken så skulle det vara så kul att ha den här vardgskontakten med Jenny. Det var ju så längesen nu att jag knappt kommer ihåg hur det är. =)

MEN, sen har vi ju den andra sidan av det hela. Nämligen mitt liv här i Trollhättan. Det är ju här mitt vardagsliv är och mina fina vänner som jag har lärt känna här. Bea har ju kommit att bli en väldigt god och nära vän som är en viktig del av mitt liv. Utan henne skulle jag ju inte ha någon som helts socialt liv här i Trollis. =) Det var ju hon som drog med mig till Kåren första gången och det är jag väldigt glad för att hon gjorde. =)

Sen har jag ju famlij i den här sidan landet också, en bror med fru och son. Nu träffas inte vi sådär hemskt ofta. Men dom betyder mycket för mig och det känns bra att veta att man ändå kan träffas hyfsat enkelt om man vill.

Trollhättan som stad trivs jaju väldigt bra i också. Det är en fin och mysig liten stad och jag känner mig hemma här.

Så det är ett sjujäkla dilemma jag går och grunnar på! Hur jag än gör och bestämmer mig för så kommer jag ju att sakna nånting. Och båda alternativen känns både helrätt och helfel...

 What to do, what to do????

Dagens musikaliska inslag: Queens Of The Stone Age – No One Knows

Kommentarer
Postat av: Bea

Ja du vet ju vad jag tycker =)

Men tyvärr måste du bestämma helt själv. Säger som jag sagt tidigare (tror jag). Bli klar med studierna, sen sök jobb här och i hemmatrakterna och så får du se vart du får jobb helt enkelt ;)

2010-12-19 @ 14:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0