Beredskap, tävling och låttexter.

Morsning!

Bättre dag idag men fortfarande lite förkyld. Lite småtrist sådär...

Tjöta lite med bror Johan idag. Det börjar ju närma sig födsel för deras lilla bebis. Så nu är det beredskap på hög nivå. För det kan bli så att jag får passa Hugo när det är dags och det gör jag så gärna så. Hoppas att lilla Hugsi inta har något emot att faster passar honom. Hehe.

Just det! Jag vann ju en tävling idag! Jag var med och tävlade om ett rese/prova på-kit från Mádara Cosmetics på min svägerskas blogg och jag vann! Blev barnsligt glad när jag såg det för jag brukar aldrig vinna saker. Hihi! Ska bli intressant att prova produkterna för de är för torr hud och det är precis vad jag har just nu. Måste ju ta mig tusan smörja in ansiktet tre gånger efter en dusch. Värdelöst! Så jag hoppas verkligen att det är nåt för den torris som jag är. Här är Jennys blogg för den som är sugen på att gå in och kika lite:
http://www.rosellaecobeauty.se/

Håller på och tragglar med mina översättningar av låtar också. Men igår låstna det lite banne mig. Hittade två låtar som jag direkt tyckte väldigt mycket om och blev inspirerad av. Fick ihop två texter ganska snabbt men det är fortfarande mycket finslipning kvar. Det är svårt att få det precis som jag vill. För hur jag än vrider och vänder på det så slutar det alltid med att jag skriver om kärlek. Skriver jag om lycklig kärlek så låter det oftast väldigt banalt och lite sliskigt. Och skriver jag om olycklig kärlek så blir det automatisk lite för personligt. För det är ju ändå det som jag har mest erfarenhet av... Eller kanske inte just olycklig kärlek, snarare olyckliga försök till kärlek. Men nu har jag två texter att bygga på, så det blir nog ganska bra till slut. =)

Sitter också och funderar på om jag ska försöka hålla mig vaken till ett Buffy-avsnitt som jag gärna vill se. Det börjar kl.4.00..... Kanske ska låna boxen av Bea istället.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0