Offentlig förudmjukelse och beslutsångest.

Skrev igår att jag tyckte det var så himla bra med minusgrader för då är det inte så halt ute.

*SMACK*

Det var ljudet av den örfil som det påståendet gav mig idag när jag fann mig själv på knä med uppskrapad hand på väg till skolan. Och inte nog med att jag halkade omkull. Jag halkade omkull precis vid ett övergångsställe med en bil som stod och vänta på att jag skulle gå ÖVER övergångstället, inte falla ned på knä inför det. Ska jag beskriva känslan jag hade just då? Allrighty! Något i stil med;

SKJUT MIG! SKJUT MIG HÄR OCH NU!


En annan lite grej som jag funderar på är en fest jag är bjuden på på lördag. En tjej i som jag läste med förra terminen har bjudit mig på hennes och hennes sambos inflyttningsfest. Det som är penibelt med detta är jag inte kommer att känna en kotte på festen. Och sånt är jobbigt, för om ni inte visste det om mig förut så kan jag berätta att mina socila förmågor inte är av världsklass direkt. MEN samtidgt så är jag jävligt sugen på att gå. Stod ju och provade möjliga outfittor igår. Och jag VILL verkligen inte vara den där tråkiga människan som säger nej till en fest och stannar hemma bara för att hon inte vågar! Det känns inte okej att vara den personen. Och går man dit ensam så blir man ju tvingad till att prata med NÅN. Och känns det väldigt obekvämt så är det ju bara att traska hem.

Ja ni hör ju! Det lutar väldigt starkt att jag går dit. För man vet ju aldrig. Jag kanske missar en jätterolig fest med jätteroliga människor om jag fegar ur. Och det vore ju väldigt synd!

Ja men det här är ju skitbra! Jag sitter och övertygar mig själv att gå på festen. Tänk vad bra att man har en blogg ändå! ;)


Dagens musikaliska inslag: Suede – She's In Fashion 


Kommentarer
Postat av: Wifey

Det är klart du ska gå! Det blir säkert jättekul. Tummen upp för ditt positiva tänk :)

2011-01-21 @ 10:01:30
URL: http://rosellabeauty.wordpress.com
Postat av: Bea

Ta en flaska vin innan du går! Då vet vi att du inte har några social problem ;)

2011-01-21 @ 19:04:24
Postat av: Josabetth

Wifey: Jo, jag har bestämt mig för att gå. Har lyckats få ihop en alldeles för snygg outfit för att stanna hemma. =)

Bea: Haha! Sant! Men kanske inte ger ett sånt jätebra intryck att vara aprak innan festen ens har börjat. :P

2011-01-21 @ 21:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0