Massa frågor och svar.

Orkar inte få till något slags vettigt inlägg idag så det blir en rolig lista med frågor istället. =)

1. Hur gammal är du? 25 jordsnurr.

2. Hur gammal känner du dig? Ja, inte som 25 iaf. Runt 19-20 kanske.

3. Vad har du gjort i dag? Sovit, slöat framför dator och tv. Bakisgöra helt enkelt. ;)

4. Vilken film såg du senast? Kommer inte ihåg, men tror det var Tjenare Kungen. Den var bra!

5. Vem ringde du senast? Jenny Larsson!

6. Vem ringde dig senast? Unge herr J.

7. Är du rädd för blod? Nej, det tror jag inte.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Hemma i min gosiga lilla soffa.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Ja, det borde jag kunna. Per-Albin Hansson, Tage Erlander, Olof Palme, Ingvar Carlsson och Göran Persson.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Hell no! Man är ju allmänbildad va! :P

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Är rätt så blandat faktiskt.

12. När vaknade du i dag? Vid 9 typ men somnade igen och sov alldeles för länge. =/

13. Vilken är din favorithögtid? Har alltid varit julen men nu vet jag inte riktigt...

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Är rätt nöjd där jag är faktiskt.

15. Favoritkändis? Just nu är det Jim Parsons. Han är för charmig den karln! =) 

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Aktivt och harmoniskt med dem jag älskar runt omkring mig.  

17. Vad lyssnar du på just nu?
Suede

18. Har du någon gång brutit ett ben? På mig själv eller någon annan?

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Bregott, bröd, apelsinjuice, pasta, aoli.

20. Skulle du kunna visa det senaste sms:et i din inkorg för dina föräldrar? Vänta så ska jag kolla..... Hahahaha! HELL NO!  

21. Vad är du på för humör just nu? Ganska bra, lite slö.

22. När var du full senast? Var lite rund under fötterna igår.

23. Snarkar du?
Ja, jag har fått höra att jag gör det, men det tror jag inte på.

24. Vilka yrken har du provat på? Lokalvårdare och sommarjobb på förskola.

25. Hur går du helst klädd? Tunika, jeansleggings och kofta.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Jungfrun

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad!

28. Vad sa du senast? "Ha det så bra! Tjingeling!" Till Jenny i telefon.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska.

30. Vad har du på dig just nu? Mjukisbyxor och t-shirt.

31. Vilken är din favoritaffär?
Åhléns tror jag nog.

32. Vad har du för storlek i kläder? Den storlek som passar...

33. Vad har du i dina fickor? Lypsyl

34. Vad köpte du senast? Cider på Kåren igår.

35. Hur många gånger har du flyttat? 3 ggr.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Men gud vilken tråkig fråga! Inte fan vet jag!

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska utan tvekan!

38. Senaste filmen du såg på bio? Sex and the City 2. Den sög!

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja, som barn måste jag väl ha gjort det nångång.

41. Vad åt du till frukost? Två mackor med skagenmjukost och ett glas apelsinjuice.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Vilsen 15-åring på högstadiet.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, har inte körkort.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Det beror på vad som räknas som extra speciellt...

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På natttygsbordet.

46. Vad var det sista du åt? Se frukostfrågan.

47. Vem är världens vackraste kvinna? Om man får välja någon som inte lever så blir det lätt Marilyn Monroe.

48. Är du blyg? Ja, ibland.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Lars Winnerbäck i Uddevalla förra året, tror jag iaf...

50. Vad heter du i andra namn? Maria

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja...

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Seriously?

54. Har du några husdjur? Nej, tok nej!

55. Vill du gifta dig? Ja. Nej. Jag vet inte.

56. Vad är du sugen på just nu? Mat!

57. Vad är klockan? 20.29

58. Vad är det konstigaste du ätit? Har inte ätit särskilt konstiga saker.

59. Har du någon udda förmåga? Väldigt viga fingrar.

60. Var växte dina föräldrar upp? Utanför Enköping.

61. Vad önskar du dig i julklapp? Ingen aning!

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? 
Ja med skolkören.

63. Göteborg eller stockholm? Det varierar, men Götet får det nog bli.

64. Har du sett någon dö?
Nej

65. Har du någon gång ringt polisen? Nej

66. Hur många grader är det ute? 
Ingen aning... någon plusgrad kanske.

67. Vilken färg har ditt hus? Grisrosa

68. Vad sjöng du senast? Sjöng med i den här Mark Ronson & The Business Intl – Somebody To Love Me

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Ja, verkligen!

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nej.

71. Har du svenskt ursprung? Ja, vad jag vet iaf.

72. Hur mycket väger du? Känns inte så kul att skriva det här.

73. Har du ett turnummer?
Nummer 8.

74. Vem kramade du sist? Unge herr J igen.

75. Har du någon gång åkt snowboard?
Nej, tror inte jag vill heller

76. Kan du åka skateboard? Nej.

77. Nämn någon du beundrar och varför? Jenny Larsson, för att hon är en fantastisk människa! Stark kvinna och grym mamma!

78. Har du gröna fingrar? Nej, hudfärgade...

79. Har du svimmat någon gång? Japp, det här hänt några ggr. Senast var på Hemköp. :P

80. När lärde du dig senast någonting nytt?
 Igår kanske.

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Blir kallad lite allt möjligt. Tex. Bettan, Jessi, Josabetth, Snuttan, Lillsnuttan.

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Softa.

83. Är du vidskeplig? Nej, inte så värst. Har däremot en del tvångstankar.

84. Vilka är dina största svagheter? Dålig självförtroende, lat, långsint.

85. Vad händer till helgen? Har inget planerat.

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Får man bedövning?

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Absolut ingenting! Har inte gjort mycket vettiga saker idag.

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Springa 100 m på 5 sekunder, rösta borgligt och slicka mig själv i örat.  

89. Vilken är din favoritrestaurang? Det vette tusan! Springer ju inte på restaurang titt som tätt direkt.

90. Bada eller duscha?
Duscha

91. Är du bra på att laga mat? Ja, jag är inte helt oduglig i köket.

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft?
Nope.

93. När och varför var du på sjukhus senast? Oktober 2007. Gallstensoperation.

94. Vilket är ditt drömyrke? Fan vet!

95. Har du några Piercings? Ja, i näsan.

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Beror ju på vad man ska ha dom till. Men hårdkokt är gott.

97. Om du fick resa tillbaka i tiden, vilken tid och plats skulle du välja? Woodstock 1969 såklart!

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Sov...

99. Har du gråtit idag? Nej.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Lägga mig i soffan och lyssna på musik.


Kommentarer
Postat av: Bea

Har en känsla av att vi behöver fika inom en snar framtid :P

2011-01-17 @ 07:01:02
Postat av: Josabetth

Hehe, och vad grundar fröken det på? :P

2011-01-17 @ 14:32:37
Postat av: Bea

På vem som ringde dig senast och vem du kramade senaste kanske...? :P

2011-01-17 @ 16:53:52
Postat av: Josabetth

Ja, jag förstod det. Retas lite bara... :P

2011-01-17 @ 18:05:16
Postat av: Bea

mmm, sån e du :P

2011-01-17 @ 20:58:16
Postat av: Jenny

Va rörd jag blir, visste inte att ja va så beundrad =) Du så go du, lilla Snuttan! (Här hade ja kunnat skriva ett annat smeknamn från mellanstadiet som du glömt i listan men ja gör inte de).



Å så en dryg liten kommentar också....du måste ju ha sytt dig om du opererat dig....

Puss å kram på dig! PS! Jag älskar din bajsblogg =)

2011-01-18 @ 10:29:18
Postat av: Josabetth

Nä, men det är du sörrö! =) Och tack för att du lät bli det hemska smeknamnet. :P



Nä, jag gjorde titthålsoperation, då syr man inte. Så det så! ;)

Puss å kram! Kul att man förgyller dina toabesök. =)

2011-01-18 @ 15:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0