Deltävling 1

Jahopp, då var spektaklet igång igen, Melodifestivalen alltså. Tänkte försöka mig på att tycka till lite om kvällens deltävling.

Bäst var "Try again" med Dilba. Skön låt som kommer köras på nästa förfest. Synd bara att hon såg så fruktansvärt uttråkad ut på scenen. Tror det var därför hon inte gick vidare.
Dannys låt var helt okej den med. Kommer säkerligen att spelas på Kåren i framtiden och då är jag inte den som sitter still.

Sämst var nog Jenny Silver. Åh, vilken tråkig och förutsägbar låt! Hade väldigt höga förväntingar på henne eftersom jag älskar den låten som hon tävla med förra gången hon var med. Nä, vet nån va!

Programledarna tycker jag skötte sig bra, inga större pinsamheter.

Pausunderhållningen med Peter Stormare vet jag inte riktigt vad det var. Skulle det vara roligt? Det var det iaf inte tycker jag. Är inte heller överförtjust i Nanne heller och det gjorde ju inte saken bättre att hon fullkomligt slaktar en av tidernas bästa ballader. Hua!

Så för att sammanfatta så blir det väl godkänt ändå. Satt väl inte klistrad vid tv:en men jag slog inte heller om till nåt annat.

Kommentarer
Postat av: Bea

Alltid lika meningslöst att diskutera Melodifestivalen egentligen, här sitter nämligen jag och tyckter Jenny Silver var det bästa på hela kvällen ;)

2011-02-06 @ 01:15:58
Postat av: Josabetth

Meningslöst behöver det väl inte vara bara för att man tycker olika. =)

2011-02-06 @ 01:20:12
Postat av: Bea

Är det helt smakbaserat så kanske lite ;) Sen är det iof skillnad på att prata och att tjafsa om det många gör. Nämner inga namn :P

2011-02-06 @ 18:48:14
Postat av: Far

Såg reprisen i går, Dilba o Pernilla A hade bra låtar de övriga inte mycket att nämna om.

2011-02-07 @ 16:23:37
Postat av: Josabetth

Du och din Pernilla! Hon är ju sååå trrråååkig!

2011-02-07 @ 19:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0