Packning och fladdriga biljetter.

Packad och klar! Eller, klar är jag ju knappast. Kommer ju att packa om skiten i morgon igen. Det är så jag jobbar. Det där med att packa alltså... Hur sjuttsingen ska jag kunna veta vilka kläder jag vill ha på mig om tex nyår? Kommer jag vara på kjolhumör eller byxhumör? Ja inte tusan vet jag! Det är ju just därför som jag helst skulle vilja ta med mig hela garderoben på tåge. Nåväl, huvudsaken är ju att jag har tågbiljett, mobil och plånboken med mig. Resten kan man ju faktiskt köpa nytt om det blir kris. Hmm, man kanske skulle "glömma" packa ner några tröjor.....

Appropå tågbiljett så hämtade jag ut den på Seven-eleven idag. Och då fick man den som ett kvitto! Ett sketet kvitto! Är ju ingen tyngd och subtans överhuvudtaget utan bara ett fladdrigt kvitto som är väldigt lätt att tappa bort. Usch, hur ska detta gå? Det första jag gjorde var att genast rensa ur plånboken på andra kvitton som ligger och skräpar. Allt för att inte bli förvirrad och ta fel. Ett kvitto från ICA kommer man nog inte så långt på liksom. Så det ska nog gå bra. Men jag tycker inte om det!

Nu har jag gjort mig förtjänt av ett Buffy-avsnitt eller två. Eller tre. Eller fyra.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0