Valdag!

Idag är det val minsann och jag var och rösta tidigare idag. Och medans jag står och plockar valsedlar så står det en man bredvid mig och vad tar han för valsedlar? Jo, Sverigedemokraternas! Fan, jag hade lust att ge karlsloken en örfil! Jag menar, kom igen! Antingen är han ju rasist eller så är han mer en lovligt korkad som inte ser att SD är rasister hela bunten. Och jag vet faktiskt vad som är värst! Jag brukar försöka att inte döma folk utifrån vad dom röstar på. Men nån jävla måtta får det va!!

Nu har ju valvakorna på tv dragit igång också. Valvakor måste ju va dom enda program som kan vara så spännande och så tråååkiga på samma gång. Det är ju en bedrift bara i sig! =) Kommer iaf att sitta och glo och hoppas på att ugången gynnar ett Sverige där man fokuserar på medmänskilghet istället för den egna plånboken. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0