Nyfikna?

Ni kanske undrar vad titeln på den här utmärkta lilla bloggen kommer ifrån och vad det betyder för mig? Inte? Men då tänker jag berätta det ändå sörrö! Det är citat ur en låt som heter Mannen i den vita hatten(16 år senare) med mitt absoluta favoritband kent. Jag tycker det lilla citatet förklarar så bra hur jag, och många andra, känner inför livet. Man har ju ingen aning om vad framtiden har att ge och som student tycker jag det är extra läskigt. Vad vill jag arbeta med och har jag något att erbjuda på arbetsmarknaden överhuvudtaget? Och samtidigt som allt detta snurrar i skallen så är man ju samtidigt medveten om att allt kan ta slut när som helst. För en själv eller för en närstående. Så det är därför jag älskar den raden och därför jag har den som titel på bloggen. Så nu vet ni det vare sig ni vill eller inte!! =) 

Hela låten är ju för övrigt helt underbar! Kent – Mannen I Den Vita Hatten ( 16 År Senare )



Kommentarer
Postat av: Johan the bror

Jävligt bra låt det där! Och live är den ännu bättre.

2010-09-16 @ 18:19:14
Postat av: Josabetth

Hihi, vad kul det är med kommentarer! =) Håller med dig helt och hållet.

2010-09-16 @ 23:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0